MP PAS Bachok: Sesi soalan jawab lisan, 19 Nov 2008

19 November 2008, saoalan tambahan:

Tuan Nasharudin Mat. Isa [Bachok]: Terima kasih Tuan Yang di-Pertua kerana menjadikan saya terpilih pada pagi ini. [Ketawa]

Soalan tambahan saya adalah saya ingin tahu berapakah jumlah laporan yang telah dibuat oleh khasnya para graduan 2,000 orang ini dan berapakah tindakan yang telah diambil daripada laporan-laporan tersebut khasnya bermula dari tahun ini sehinggalah sekarang.

Adakah 2,000 graduan ini akan disambung kontrak mereka memandangkan harga barang yang nampaknya masih belum turun dan juga keadaan semasa yang nampaknya semakin tidak menentu di dalam konteks keprihatinan kepada pengguna. Terima kasih.

Dato’ Shahrir Abdul Samad: Tuan Yang di-Pertua, saya mengambil kira pandangan daripada Ahli Yang Berhormat tentang soal kedudukan pemantau harga ini selepas daripada 31 Mac tahun hadapan. Tentang untuk melanjutkan…

Tuan Haji Mahfuz bin Omar [Pokok Sena]: Selepas Perhimpunan Agung UMNO.
Dato’ Shahrir Abdul Samad: Tidak, inilah susahnya kita hendak menjawab bila diganggu. Kadang-kadang kalau kita menyumbang, bercakap menyumbang kepada kemajuan, saya rasa ada baiknya. [Disampuk] Saya minta maaf. Boleh, saya ingat kalau ada pertanyaan, boleh tak Yang Berhormat Bachok bertanyakan tambahan kalau hendak ditambahkan soalan?

Timbalan Yang di-Pertua [Datuk Dr. Haji Wan Junaidi Tuanku Jaafar]: Dia sebenarnya Yang Berhormat…
Datuk Seri Panglima Haji Abdul Ghapur bin Haji Salleh [Kalabakan]: Tuan Yang di-Pertua..
Timbalan Yang di-Pertua [Datuk Dr. Haji Wan Junaidi Tuanku Jaafar]: Sudah habis Yang Berhormat Bachok ini?

Datuk Seri Panglima Haji Abdul Ghapur bin Haji Salleh [Kalabakan]: Tuan Yang di- Pertua, Tuan Yang di-Pertua.
Dr. Lo’ Lo’ Mohamad Ghazali [Titiwangsa]: Di sini.
Timbalan Yang di-Pertua [Datuk Dr. Haji Wan Junaidi Tuanku Jaafar]: Yang Berhormat, jangan minta Yang Berhormat. Kalau Yang Berhormat minta, saya tak bagi nanti.
Datuk Seri Panglima Haji Abdul Ghapur bin Haji Salleh [Kalabakan]: Saya bukan untuk pilih.
Timbalan Yang di-Pertua [Datuk Dr. Haji Wan Junaidi Tuanku Jaafar]: Saya tak bagi nanti. Kalau minta saya tak bagi. Saya buat keputusan di bawah peraturan. Itu setengah…
Datuk Haji Mohamad bin Haji Aziz [Sri Gading]: Saya patuh Tuan Yang di-Pertua.
Tuan Yang di-Pertua, pilih siapa Tuan Yang di-Pertua? Siapa Tuan Yang di-Pertua pilih?
Timbalan Yang di-Pertua [Datuk Dr. Haji Wan Junaidi Tuanku Jaafar]: Jadi, saya
pilih…
Tuan Salahuddin Ayub [Kubang Kerian]: Yang Berhormat Menteri tidak jawab lagi, Yang Berhormat Menteri tak jawab pun.

Soalan asal:
Ir. Haji Hamim Bin Samuri [ Ledang ] minta MENTERI PERDAGANGAN DALAM NEGERI DAN HAL EHWAL PENGGUNA menyatakan apakah kemajuan operasi Majlis Harga Barang Negara termasuk pelantikan 2000 graduan sebagai pemantau dan berapa banyak kes penangkapan yang telah dibuat pada tahun ini.

Tinggalkan komen